Clubhouse, podcast și multe alte funcții audio: cum copiază Facebook tot ce e la modă în piață

de: Ciprian Ioana
19 04. 2021

Facebook se pregătește să anunțe noi funcții pentru rețeaua de socializare și multe dintre ele sunt copii fidele a ceea ce oferă Clubhouse și nu numai.

Facebook s-a uitat cu mare interes de la început la ce oferă Clubhouse, aplicația care a dat moda cu formatul audio. Compania lui Mark Zuckerberg a început imediat să lucreze la ceva similar, dar nu era clar ce funcții vor apărea. Acum, începe să se facă lumină.

Facebook vrea să vină cu noi modalități de a-i conecta pe oameni între ei și cu comunitățile de fani prin intermediul formatului audio. Surse apropiate discuțiilor declară că rețeaua de socializare se pregătește să lanseze o serie nouă de produse. Toate grupate în categoria ”social audio”.

Chiar dacă unele nu vor apărea imediat pentru toți utilizatorii, e clar că și creatorii de conținut de tip podcast se uită cu atenție spre Facebook.

Facebook copiază Clubhouse și insistă pe podcast

Printre planurile Facebook se numără:

  • o versiune doar în format audio a Rooms, funcția de videoconferință lansată anul trecut ca alternativă la Zoom (am scris mai multe AICI)
  • o funcție similară Clubhouse, care să le permită unor grupuri de utilizatori să interacționeze cu fanii lor pe o scenă virtuală
  • postări de tip audio: cu alte cuvinte, Facebook te va lăsa să înregistrezi ceva și apoi să postezi fișierul, așa cum faci acum cu textele, pozele și clipurile
  • un format podcast ce ar urma să fie legat de Spotify, aplicația care a investit în acest format de-a lungul anilor și i-a atras rapid pe cei care fac un astfel de conținut

Zuckerberg imită tot ce are succes

Sursele citate susțin că acestea sunt doar câteva dintre funcțiile noi pregătite de Facebook și nu e clar când și pentru cine vor fi implementate imediat. De asemenea, ar fi de așteptat și alte produse noi în lunile următoarea.

De fapt, succesul Clubhouse i-a inspirat pe mulți. Aplicația a crescut enorm în nici un an de la lansare și, chiar dacă e disponibilă deocamdată doar pe iOS, se bucură de un real interes. Și nu doar Facebook s-a gândit să vină cu ceva similar.

Twitter a lansat recent Spaces, format inspirat tot de Clubhouse, iar Apple pregătește un nou produs special de tip podcast, pe bază de abonament, ceva mai mult decât ceea ce oferă acum.

Numai că deciziile Facebook sunt extrem de vizibile, fiind vorba de o rețea de socializare care are miliarde de utilizatori. Și nu doar pe rețeaua propriu-zisă, pentru că Zuckerberg mai deține Instagram și WhatsApp.